25 Eylül 2012 Salı

4,5,6 Basamaklı Sayılar

Matematik dersine resmi olarak başladık bugün. İlk konumuz 4, 5, 6 basamaklı sayılar, bu sayıların bölükleri, basamakları, sayı ve basamak değerleri. Bizim sınıfta 3 basamaklı sayılar bile büyük sıkıntı olmuşken doğrusu bu büyük sayılardan gözüm korktu ilk başta :)
"Ne yapsam?" diye düşünürken basit bir abaküsle bu işi halletmeye karar verdim. Evdeki yumurta kartonlarını ve fasülyeleri kullanarak basit bir abaküs hazırladım.
30'luk kartonu 6 bölmeli 5 parçaya ayırdım. Her parçayı guaj boyayla boyadım. Her basamak için farklı renk kullandım. Böylece birbirinin aynı 5 tane abaküsüm oldu. 
Sınıfta önce tahtaya çizdiğimiz basamak tablosunda sayıları okuma, yazma, sayı ve basamak değerlerini belirleme çalışmaları yaptık. Sonra sınıfı 5 gruba ayırdım ve her gruba birer abaküs verdim. Gruptan bir öğrenci bölmelere dilediği kadar fasülye koydu. Diğerleri oluşan sayıyı okudu, deftere yazdı. Sayıyı okumak için her bölmedeki rakamın basamak değerini hesapladılar. Gruplardaki her öğrenci kendi sayısını oluşturana kadar etkinlik devam etti.
 Dersin son 15 dakikası yaptığımız bu etkinlik hem tekrar yapmamıza yaradı hem de zorlanan öğrencilere tek tek yardımcı olma fırsatı sağladı. Bazı öğrencilerim soyut matematik kavramlarında zorlanıyor. Bu öğrencilerim görerek, dokunarak sayıları oluştururken daha kolay kavrıyorlar.
 

Etkinlik süresince gruplardaki çocuklarım birbirlerine de yardım etti. Göz yaşartacak kadar sakin, bol katılımlı ve verimli bir 15 dakika geçirdik :) Etkinlik sonunda hepsi bu yeni oyunu çok sevdiğini söyledi. Bu da benim için güzel bir dönüt oldu. Şimdi bu abaküsleri sınıfta oluşturmayı planladığım eğlence köşesine koyacağım. Böylece dileyen, teneffüslerde sayılarla oynamaya devam edebilecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder