18 Eylül 2012 Salı

Hepimiz Farklıyız

Nihayet tatil bitti :)
Gerçi sınıfımız daha tam toparlanmadı, çok işimiz var ama yavaş yavaş derslere başlıyoruz. 
Sosyal Bilgiler dersimizde ilk kazanımımız "Bireysel farklılıkları tanır ve
kabul eder." 
Ben de keyifli bir etkinlik hazırladım. Zaten üç senedir Hayat Bilgisi dersimizde tekrarlıyoruz bu konuyu. Basit bir etkinlik kağıdı hazırladım önce:
Her öğrenciye bundan birer tane dağıtmadan önce ön bilgilerimizi hatırladık. Bireysel özelliklerimizden, fiziksel ve kişilik özelliklerimizden bahsettik. Ardından herkes kendi resmini kağıdın ortasındaki çerçeveye yaptı ve konuşma balonlarını doldurdu. Severim - Sevmem, Yapabilirim - Yapamam. 

Önce mırın kırın ettiler. Nasıl çizelim kendi resmimizi diye. Ben de biraz zaman verdim. Yanındakilerle fiziksel özellikleri hakkında konuştular. "Senin saçın sarı, seni,n burnun şöyle, ağzın böyle" diye. Kısa bir sürede de çalışmaları bitirdiler. Önce ben kendi sevdiğim ve sevmediğim şeyleri, iyi yapabildiğim ve başarılı olamadığım konuları anlattım. Ardından istekli öğrencilerim (hepsi istekliydi ;) ) tahtaya çıkıp resmini bize gösterdi ve sevidiği, sevmediği, yapabildiği ve yapamadığı şeyleri bize anlattı. Sorular sorduk, güldük, konuştuk.
Son olarak da konuşan herkes çalışmasını kapımıza astı. Etkinlik süresince çocuklarım hem kendilerinden bahsetmenin keyfini yaşamış oldu -ki buna bayılıyorlar- hem hepsinin farklı olduğunu yaşayarak gözlemleyerek görmüş oldular. İyi oldukları ve çok da başarılı olmadıkları yönleri belirlerken kendilerini tanımış oldular. Hepsinin en güzel yaptığı resim kısmıydı. Bazıları konuşma balonlarını doldurmadı. Bazıları baştan savma yaptı. Ama büyük çoğunluk dürüstçe ve elinden geldiği kadar başarıyla etkinliği tamamladı. Böylece senenin ilk etkinliğini noktalamış olduk. Kapımız da pek güzel oldu :)



Herkese başarılı bir yıl dileriim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder