19 Eylül 2012 Çarşamba

İyi ki İskeletimiz Varmış :)

Fen ve Teknoloji dersimize de keyifli bir başlangıç yaptık. İlk ünitemiz Vücudumuz Bilmecesini Çözelim. İlk konumuz Destek ve Hareket. Kitabımızda yer alan bir etkinliği biraz daha keyifli hale getirdik. 
Önce tüm sınıfa A5 boyutunda kağıtlar dağıttım. Daha sonra geçen yıl yaptığımız oyun hamurundan uzaylıları düşünmelerini istedim. O uzaylıların dik durması için içlerine kürdandan iskeletler yapmıştık. Ancak bunu hatırlatmadım. 
Herkes kendinin modelini yapıp kestikten sonra "Şimdi kendinizi ayak uçlarınızdan tutup havaya kaldırın. Dik durabiliyor musunuz?" dedim. Gülüşmeler arasında ayılıp bayılan kağıt bebekleri havaya kaldırdılar. 
 
Sonra bebeklerin neden dik durmadığını sordum. Tekrar uzaylıları hatırlattım. Biraz düşündükten sonra İçlerinden biri "Bizim gibi kemikleri yok ki" dedi. Bir öğrencim "Onların da üstüne kürdan yapıştırsak dik dururlar" cevabını verdi. Nihayetinde kendilerine dağıttığım çöp şiş çubuklarını kağıttan modellerinin ön tarafına yapıştırdılar.  (Ön tarafa yapıştımamızın nedeni iskeleti vurgulayabilmekti)

Ardından bu tahtadan iskeletleri kırmızıya boyadık. Artık herkes dik durabiliyordu. Böylece iskeletin ilk görevi olan "Dik durmamızı sağlar" sonucuna vardık.




Ardından iskeletin bölümlerini kendi vücutlarımızda göstererek saydık. Önce sırayla, bağıra çağıra. Ardından ben karışık olarak herhangi bir bölüm adı sordum -örneğin göğüs kafesi- onlar kendi vücutlarında gösterdi. Bu oyundan keyif aldıklarını görünce bir süre devam ettik. Giderek hızlandık. Dans eder gibi hareket ettik. En nihayetinde bütün çocukları panomuza astık. Gerçi daha panolarımız da pek düzenli değil ama olsun :)
Bu arada bu ünite için bir poster de hazırlamıştım. O posteri de panoya astım. Ama üzerini doldurmaya vakit kalmadı. Aslında iyi de oldu. Bir dahaki dersin tekrarını da bu şekilde yapmış olacağız :)

İşte bu da posterimiz :)
 Eveet, sanırım bu derse de keyifli bir başlangıç yapabildik. Ne diyelim hepimize mutlu fen dersleri :)


1 yorum:

  1. öğretmenim harika bir öğretmen olduğunuzu düşünüyorum.sizi eğitimhanedende takip ediyorum. paylaşımlarınızdan bolca istifade ediyoruz.benimde 4. sınıfa giden bir oğlum var.ankaradan yazıyorum size.sizin gibi öğretmenler olduğu sürece bu milletin sırtı yere gelmez emin olun...

    YanıtlaSil