12 Ekim 2012 Cuma

Bardak Bardak Sayılar

Daha önceki yazımda tanıttığım sıralama bardakları ile ders işledik bugün. Pek de güzel oldu :)
Dersimiz matematik, konumuz sayıları sıralama. Bu arada yeni bir uygulamamdan da bahsedeyim yeri gelmişken. Yeni kazanıma geçecekken defterlere başlıktan sonra iki yan başlık yazdırıyorum; "Ne öğreneceğiz? ve Ne biliyorduk?" Bu başlıkların yanına o konuda ne öğreneceğimizi yazıyoruz. Ardından "Bu konuda ne biliyorduk?" diye sorup önceki bilgilerini hatırlamaları için zorluyorum. Zorluyorum derken gerçekten zorluyorum :) Hatırlıyorlar ama dile getirmekte zorlanıyorlar.  Her neyse, önceki bildiklerimizi de hatırlayıp bir cümleyle yazdıktan sonra ilk örneğimizi eski bilgimizden veriyoruz. Ardından yeni konuya başlıyoruz. Bu aşama yaklaşık 5 dakika sürüyor. 
Geçen yıl üç basamaklı sayıları sıralamıştık. Sıralarken en büyük basamaktan başlamıştık. Her öğrenciye bir bardak verdim. Önce bardakları incelediler ardından hepsinden 3 basamaklı sayıyı bulmalarını istedim. Hepsi hazırlanınca  sınıfı 4'er kişilik gruplara böldüm ve en büyük sayı en alta gelecek şekilde gruptaki bardakları dizmelerini istedim. 



Ardından sıralamaları sembol kullanarak defterlerine yazdılar. Bu iş bitince herkesin 4 basamaklı sayı bölümünü çevirmesini ve sayısını okumasını istedim. "Bunları nasıl sıralayacağız?" diye sorup binler basamağına bakarız cevabını kolayca alınca yine gruplar bardaklarını sıralayıp sonuçları defterlerine yazdılar. Bu şekilde aşama aşama 6 basamaklı sayılara kadar gittik. Her grup işini tamamladıktan sonra sıra yarışmaya geldi :)
İki kişi tahtaya çıktı. Önlerine dörder bardak koyduk. Söylediğim basamak sayısına göre önce sayıları görebilecekleri şekilde bardakları düzelttiler. Eğer 5 basamaklı sayılar dediysem tüm bardakların 5 basamaklı sayılar bölümünü kendilerine çevirdiler yani. Ardından büyükten küçüğe ya da küçükten büyüğe diye komut verdiğimde sayıları yukarıdan aşağıya doğru sıraladılar. Önce bitireni daha çok olmak üzere iki yarışmacı da alkışlanıp kontrol edildi ve hatalar düzeltildi. Bu şekilde o ders sınıfta bulunan 26 öğrencinin hepsi tahtaya çıkıp yarıştı. 



Böyle keyifli geçen bir dersin ardından bardaklar "Erken bitirenler" köşesindeki yerini aldı ki bu köşe olayını ayrı bir yazıda anlatacağım :) Şimdi bardaklarımız her daim el altında ve bu yarışma her teneffüs tekrarlanacak.
Kısaca bugün bolca eğlenerek ve de öğrenerek iki matematik dersi geçirdik. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder