3 Ekim 2012 Çarşamba

Nefes Aaal, Nefes Veeer...

Dersimiz Fen ve Teknoloji, konumuz Soluk Alıp Verme
Çok keyifli işledik bu konuyu :) Önce hep beraber egzersiz yaptık sınıfta. Taa ki nefes alışımız hızlanana kadar. Ardından vücudumuzdaki değişiklikleri gözlemledik. Ardından sevgili Pepee'nin Nene'sini andık ve deriin derin nefesler alıp verirken havanın vücudumuzda izlediği yolu hissetmeye çalıştık.
Toplam 5,6 dakikalık bu açılış faslından sonra çocuklara aşağıda gördüğünüz resimleri dağıttım ve hızlıca kesmelerini istedim. 
Solunum sistemini gösteren resmi internette buldum, diğerini photoshop kullanarak hazırladım. Adamlar kesildi, deftere konu başlığı yazıldı ve solunum sistemini gösteren resim başlığın altına yapıştırıldı. Ardından solunumda görevli organ ve yapıları saymaya başladık. Bir yandan da herkes defterdeki şekilde ilgili kısma ok çıkararak adını yazdı. Bu şekilde burun, yutak, gırtlak, soluk borusu, akciğerler ve diyaframdan söz ederken vücudumuzdaki yerlerini de belirlemiş olduk.Kendim için de resimlerin daha büyüklerini hazırlamıştım. Yine rulo kağıdımızdan kestiğim bir parçayı tahtaya asıp ben de çocukların defterde yaptığı çalışmayı tahtada yaptım. Bütün organlar yazıldıktan, üzerinde konuşulduktan sonra adamımızın giysili olanını diğerinin tam üzerine gelecek şekilde başının üst kısmından yapıştırdık. 






Bu da tahtadaki posterimiz
Bu bölüm de yaklaşık 20, 25 dakika sürdü. Adamla işimiz bittikten sonra herkese renkli küçük kağıtlar dağıttım. Renkli A4'leri 8'e bölerek hazırladım bu kağıtları. İlk kağıtları ortadan katladık. Kapak kısmına büyük büyük BURUN yazdık. İçine de bu organ ve solunum olayındaki görevini anlatan kısa bir açıklama yazdık. Bu işlemi bütün organlar için tekrarladık ve hazırladığımız renkli notlarımızı solunumdaki sırasıyla defterlerimize yapıştırdık. Tek kelimeyle harika oldular :)





Bu iş de bittikten sonra kitaptaki etkinlikleri yaparak dersi noktaladık. Öğleden sonra serbest etkinlikler dersinde de sabah öğrendiklerini resimler ve yazıları kullanarak diledikleri gibi anlatmalarını istedim. Kimi sadece nefes alıp veren insanlar çizdi, kimi solunum sistemi şemasını çizdi ama hepsi öğrendiklerini güzelce betimledi. Bu da benim dönütüm oldu. Ama fotoğraf çekmeyi unuttum :( Çalışmalar fen ve teknoloji ürün dosyalarında yerini aldı ve konu böylece noktalandı. 
Bu şekilde defter çalışmaları yapmaya başladığımızdan daha önce bahsetmiştim.  Gerçekten de öngördüğüm gibi hızlanmaya başladık. Bana göre bu defter çalışmalarının faydaları; öncelikle defterler normalden daha renkli ve düzenli oluyor. Sonra not tutma işini daha severek yapıyorlar, verimli not almayı şemalar kullanmayı farketmeden öğreniyorlar ve derslerin her aşamasına daha keyifli katılıyorlar. Elbet hep söylediğim gibi bu tür etkinlikler sınıfta ses seviyesi ve hareketliliğin normalden fazla olmasına sebep oluyor. Fakat ben zaman zaman kendi kendime söylenip şikayet etsem de sınıf ortamının zaten böyle olması gerektiğini düşünüyorum. Çalışan insanların olduğu bir ortamda elbette ses olması normal :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder