21 Ağustos 2013 Çarşamba

Toplamayla Oyun

Okulun açılmasına az kaldı. Bu yıl da birinci sınıfa döneceğim için şimdiden hazırlıklara başladım. Fikri bana ait olmayan pinterestte gördüğüm fikirlerden devşirdiğim iki toplama oyunu hazırladım.
İlki, Zarlarla Toplama
İnternetten okey zarları satın aldım önce. Ardından sınıfta oyun sırasında sağa sola düşüp kaybolmasın diye basit bir düzenek hazırladım. 

 
Bunun için milyoncularda satılan plastik kapaklı limonluklardan aldım. Eski bir cd, bu limonluğun kapağı ve iki adet zarı sıcak silikon marifetiyle bir araya getirdim. Böylece bol sesli ancak zarların kaybolmasını önleyecek basit bir zar makinemiz oldu. 
Ardından basit bir çalışma kağıdı hazırladım. 
    
Oyun kısaca şöyle; öğrenci önce zarları sallıyor. Gelen sayıları çalışma kağıdındaki boş zarların üzerine yazıyor. Ardından toplama işlemini noktaları sayarak yapıyor ve sonuç zarına yazıyor. Herşey bu kadar basit :) Rakamları yazmadan noktaları çizerek de aynı işlem yapılabilir.

İkinci oyun Domino Otopark Oyunu
Bu oyun için de küçük domino takımları aldım. 
  
Yine basit bir çalışma daha doğrusu oyun kağıdı hazırladım. Oyun kısaca şöyle; çocukların önlerine bu otopark alanı ve bir miktar domino taşı koyulur. Bunlar bizim dominotolarımız olacak. Bu ismi de şu an uydurdum ;) Çocuklar bir taş seçer. Taşın iki tarafındaki sayıları toplar ve bu toplam dominotonun park yeri numarası olur. Arabasını yolda sürüp ait olduğu park yerine park eder ve sıra diğer çocuğa geçer. 

  


Bu oyunlarla hem basit toplama işlemlerini keyifle yapacaklar hem de farklı sayı çiftlerinin aynı toplamı verebildiğini fark edecekler. 

 Oyunlar için hazırladığım çalışma kağıtlarını buradan ve buradan  indirebilirsiniz. 




2 yorum:

  1. sizi çok çok tebrik ederim. gerçek bir öğretmen nasıl olur sizden öğreniyorum. ben de sınıf öğretmeniyim ve 3. yılımda yeni okulumda 1. sınıfları aldım. geçen sene 4. sınıfları okuttuğunuzda sizi takip edip dökümanlarınızı tek tek indirip dosya oluşturmuştum. şimdi sizin de 1. sınıf okutuyor olmanız beni çok sevindirdi. sizi ilham alarak daha başarılı olacağıma eminim.sonsuz teşekkürler.başarılı bir sene diliyorum.sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler öğretmenim :) İnşallah hep birlikte başarılı bir sene geçireceğiz. Miniklerinizle kolaylıklar dilerim şimdiden.

    YanıtlaSil