9 Ekim 2013 Çarşamba

Kim Korkar Mikroplardan!



Hayat bilgisinde konumuz kişisel temizlikti. Elbette konuşurken mikroplardan ve mikroplara karşı neler yapabileceğimizden bahsettik. Ardından "Bay Mikrop" şarkısını dinledik. Şu meşhur "Bay mikrop bay mikrop beni hasta edemezsin" şarkısı. Ben Youtube'dan bulup dinlettim. Linki burada. 
Aslında bu konu için planlarım bundan ibaretti. Sonra da Morpa Kampüs etkinlikleriyle bitiririz diyordum. Ancak son anda aklıma çocuklarla kendi mikroplarımızı yapma fikri geldi. Hemen etkinlik köşemize geçtik. Önce google'dan sevimli ve sevimsiz mikrop resimlerine baktık. Çocukların sayısı az olduğu için tabletimden kolayca gösterdim hepsine. Mikroplardan korunmak için neler yapmamız gerektiğini tekrarladık. Nihayet her birine bir A4 verdim. Pastel boyaları ortak kullandığımız için ortaya koydum. Ardından her miniğin kâğıdına siyah pastelle dalgalı bir yuvarlak şekil çizdim. "Bunlar sizin mikroplarınız olacak. Onları dilediğiniz şekilde çizin. Bizi korkutamazlar çünkü onlardan korunmak için neler yapmamız gerektiğini biliyoruz" dedikten sonra şarkımız eşliğinde her biri kendi mikrobunu çizmeye başladı. 


Yaklaşık beş dakika içinde sevimli mikroplarımız hazırdı. O arada ben de fil etkinliğimizden kalan plastik tabakların diplerindeki daire kısımları maket bıçağıyla kesip hafifçe maviye boyadım. İnternetten bulduğum diş fırçalarını çocuklarım kadar çoğaltıp çıktı aldım. Mikrobunu bitiren bir diş fırçası boyayıp kesti. Böylece günün makas etkinliğini de tamamlamış olduk. Son iş her şeyi panoya yerleştirmekti. Panonun orta kısmına mikropları yapıştırdım. Etrafına da bize zarar veremesinler diye plastik dairelerden yaptığım sabun köpükleri ve diş fırçalarımızı serpiştirdik. Böylece dersimizi bitirmiş olduk. Bütün iş iki dersten kısa sürdü. 



Yarın bir iki kalıp sabun götürüp panonun altına kilitli poşetle yapıştırayım diyorum. Son anda uydurulan etlinlikteböyle aksaklıklar oluyor elbette ;) Bu arada benim minik Picassolar düşündüğümden daha güzel mikroplar çizdi doğrusu ;) Günden güne ilerliyoruz. El becerilerimiz gelişiyor. Ama okuma yazma işleri için önümüzde halen uzuun bir süreç var. Şimdilik oyna oyna öğren modundayız ;) 

2 yorum:

  1. Hocam mikroplarla ilgili şöyle bir deney var çok eğlenceli ve akılda kalıcı Deneyimiz şöyle: Bir leğenin içine su koyuyoruz. Üstüne de bütün yüzeyi kaplayacak kadar karabiber döküyoruz. Sonra çocukların her birine bir sabun kalıbı veriyoruz. Sabun kalıplarını ucundan karabiberli suya dokunduruyorlar. Dokundurdukları anda inanılmaz bir şey oluyor; karabiberler sabunun suya dokunduğu yerden kaçışıyor. Eğer sabunun ucu suyun içinde gezdirilecek olursa bütün karabiberler leğenin yan çeperlerine doğru kaçışıyorlar. Neden böyle oluyor? Çocuklara biz şöyle açıklıyoruz: Bu karabiberler, sizin elinizdeki mikroplar ve bunlar suya tutunabiliyorlar. Ancak sabun suyu kayganlaştırıyor ve mikroplar da kaçışıyorlar. Bu arada uzun aradan sonra çalışmalarınızı keyifle okudum kolay gelsin öğretmenim..

    YanıtlaSil
  2. Harika bir deney öğretmenim. İlk fırsatta çocuklarımla yapacağım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil