25 Şubat 2014 Salı

Doğum Günü Pastasıyla Toplama

Bugün Türkçe dersimizde "mum" sözcüğünü de öğrendik. Okuduk, yazdık, cümleler kurduk. Öğleden sonraki oyun dersimiz için de strafordan bir pasta yaptım. Küp şeklinde bir straforun üst tarafında daire şeklinde bir kat olacak şekilde kestim. Renkli pelur kağıtlar ve toplu iğneler kullanarak güzelce kapladım. Böylece limonlu ve çilekli bir pastamız oldu. Pek birşeye benzemese de çocuklarım pastamızı çok beğendi. Mühim olan da bu :)


Milyoncudan aldığım doğum günü mumlarıyla etkinliğimize başladık. Önce pastanın üzerine iki tane mum koydum. Saydık ve sayısını söyledik. Sonra herkes yazı tahtasına "2 tane mum" yazdı. Ardından "pastada 2 tane mum var. 2 tane daha eklersem kaç mum olur?" diyerek problemimizi sordum. Bazı çocuklarım artık bu problemleri zihinden ve kolayca çözüyor. Diğerleri için mumları ekledik ve saydık. Toplama işlemi yaptığımızı farkettik. Bazen de "8 mum var. 10 olması için ne yapmam gerek?" Diye sorarak farklı problem türleri de çözdük. Bu arada toplama yaparken büyük sayının üzerine sayarak yaptık. "Bu toplama işlemi ne kadar kolay" diye fısıldaştık. Cümlelerimizi yazdıktan sonra sıra geldi eğlenceye. Mumları yaktık. Bir kişi seçtik. Şarkımız söyledik ve "Filiz mumu üfle." diye cümlelerimizi de kurduktan (ama elbette yazamadık) sonra alkışlar eşliğinde mumları üfledik. 

 

Ben etkinliği 20-25 dakika arası planlamıştım. Ama çocuklarım o kadar eğlendi ki ısrarlarına dayanamayıp neredeyse iki ders devam ettik. Pek çok doğum günü kutlarken pek çok cümle yazdık, okuduk, aynı anda pek çok problem de çözdük. Etkinlik sonunda mumları toplarken de pastadan birer birer söküp her seferinde "1 mum çıkardım kaç kaldı?" Diye sorarak araya çıkarma işlemini de sokuşturarak bir taşla bir sürü kuş vurduk. 





Ne diyelim; matematiği ayrı bir seviyoruz biz :) 

4 yorum:

  1. Şebnem öğretmenim harikasınız, ben de böyle bir giriş yapayım toplama işlemine... Fikirlerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim öğretmenim. Toplama işlemini biz çok seviyoruz. İnşallah sizin minikleriniz de severler. Kolaylıklar dilerim :)

      Sil
  2. Hocam harfleri bitirdiniz mi 4. 5. 6. grup harflerle ilgili hızlı okuma kitabınız mevcut mu paylaşırsanız çok memnun olurum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmenim daha "u" sesindeyiz. Bahsettiğiniz gibi bir çalışmam yok. Eğer hazırlarsam elbette paylaşırım.

      Sil